Din webbläsare (Internet Explorer 7 eller tidigare) är gammal. Den har kända säkerhetsbrister kan ske inte visar all funktionalitet på den här sajten eller andra sajter. Läs om hur du uppdaterar din webbläsare.

Du är här

Latinamerikagruppernas årsmöte 2017

Här med vill vi kalla till föreningens årsmöte den 13-14 maj 2017. Mötet kommer äga rum på Ågesta Folkhögskola, Farsta (Stockholm). Mötet kommer att hållas den 13 maj från 08:00 till 17.00. Den 14 maj kommer vi hålla ett utbildningstillfälle från 08:00 till ca 15:00. Dagordning och preliminär tidsplan finns här >>

Har du frågor kontakta markus.malm@latinamerikagrupperna.se. Anmälan görs till Markus senast den 15 april och ska innehålla namn, personnummer, postadress, epostadress, telefonnummer samt matpreferenser och/eller allergier.

Ytterligare praktik information går att hitta här >>

Nominera till styrelsen

Valberedningen vill uppmärksamma alla medlemmar på att de kan nominera personer till föreningens styrelse som ska väljas på årsmötet i maj. Under årsmötet kommer föreningen behöva välja ny ordförande samt flera nya ledamöter varav det är viktigt att vi alla hjälps åt att hitta bra kandidater som kan och vill driva vår förening framåt.

Vill du nominera kontakta valberedningen@latinamerikagrupperna.se

Är du själv intresserad av att sitta i styrelse kontakta då valberedningen.

Propositioner, motioner och stadgeändringsförslag

En proposition, motion eller ett stadgeändringsförslag är olika former av förslag till beslut som en vill att årsmötet ska besluta om. Styrelsen är den som lägger propositioner till årsmötet. Motioner läggs av medlemmar och alla medlemmar har rätt att motionera till årsmötet. Stadgeändringsförslag kan läggas av alla medlemmar samt av styrelsen.

I föreningens stadgar framgår det att medlemmar som vill motionera eller lägga ett stadgeändringsförslag ska inkommit med dessa senast 2 månader innan årsmötet. Detta betyder att senaste datumet för detta var 13 mars. Ingen motion har inkommit.

Styrelsen har lämnat en proposition till årsmötet som kan läsas här >>